UAB “Baltic Belt” Riga | kasparas@balticbelt.lt | mob.: +37065909379, Latvia
UAB “Baltic Belt” Vilnius | kasparas@balticbelt.lt | mob.: +37065909379 | Adrese:  Verkių g. 44, LT-09109, Lietuva
UAB “Baltic Belt” Klaipėda | kasparas@balticbelt.lt | mob.: +37065909379 | Adrese: Liepų g. 81, LT-92195, Lietuva

Transportiera lentu veidi | Konveijeru lentu veidi un parametri | Transportiera lentas

Konveijeru lentu veidi un parametri

Konveijeru lentām ir vairāki veidi – sākot no abpusēji gumijotām lentām un beidzot ar karstumizturīgām transportierlentām.

Abpusēji gumijotas transportiera lentas, to lietošanas veidi un parametri.

Lentas virsma ir izturīga pret berzi, triecieniem un asu priekšmetu iedarbību, tāpēc tā ir labi piemērota vidēji un ļoti intensīviem darba apstākļiem. Lentas pārklājums ir gluds, tāpēc tīrītāji darbojas efektīvāk. Gumijas klase – N, Y, W, X

  • N – lenta ir paredzēta mazabrazīvai kravai
  • Y – lentas ir paredzētas stipri abrazīvai kravai
  • W – šāda lenta der kravai ar visaugstāko abrazivitāti
  • X – lentas, kas piemērotas kravai, kurā ir objekti ar asām šķautnēm, kas krīt no liela augstuma

Šī lenta tiek pārvietota ar rullīšiem. Pavisam nelielā iestiepe pat lielas noslodzes gadījumā, kā arī labs lentas elastīgums šķērsvirzienā un garenvirzienā ļauj reni izveidot pat 45 grādu leņķī. Abpusējai gumijas lentai ekspluatācijas temperatūra ir no -30 °C līdz +70 °C.

Šīs lentas der gan neinertu, gan inertu vielu transportēšanai, tāpēc tās var izmantot ceļubūves iekārtās, metāla lietuvēs, atkritumu pārstrādes nozarē, kokrūpniecībā, kravas ostu darbā, katlumājās, spēkstacijās, lauksaimniecībā, otrreizējās izejvielu pārstrādes laukumos, jaukta tipa celtniecības izstrādājumu ražošanā un izrakteņu ieguvē.

Vienpusēji gumijotas transportiera lentas lietošanas veidi un parametri.

Lentas augšpuse, tāpat kā abpusēji gumijotām lentām ir izturīga pret nodilumu. Arī vienpusēji gumijotām lentām reni var izveidot pat 45 grādu leņķī – pateicoties ļoti labam elastīgumam šķērsvirzienā un garenvirzienā, kā arī tam, ka pat lielas noslodzes gadījumā lentas iestiepe ir neliela. Lentas apakšējai virsma ir īpašs audums ar zemu berzes koeficientu, tāpēc ražošanā tiek samazinātas izmaksas par enerģiju. Gumijas klase – N, Y, W

  • N – lenta ir paredzēta mazabrazīvai kravai
  • Y – lentas ir paredzētas stipri abrazīvai kravai
  • W – šāda lenta der kravai ar visaugstāko abrazivitāti

Vienpusēji gumijota lenta, kurai nekaitē mitrums un meteoroloģiskie apstākļi, var tikt pārvietota pa rullīšiem, kā arī pa plastmasas, metāla un koka virsmu, bet pieļaujamais kravas kustības leņķis sasniedz 20 grādus. Piemērota izmantošanai vidēji smagos un smagos darba apstākļos. Lentas ekspluatācijas temperatūra ir no -20 °C līdz +70 °C, un galvenā lentas izmantošanas joma ir neinertu vielu transportēšana.

Konveijeru lentām ir dažādi veidi. Lentas var būt apgumijotas gan no vienas puses, gan no abām, lai iegūtu vajadzīgo izturību un elastīgumu. Konveijeru lentēm ir sevišķi ilgs darbmūžs, tomēr ir ieteicams izveidot lentas tehnisko pārbaužu grafiku.

Rūpnieciskās un industriālās transportiera lentas, to lietošanas veidi un parametri

Profilētās lentes lietošanas veidi un parametri.

Šī lenta, kurai ir slēgts profilējums, tiek lietota sausām un beramām kravām, bet transportēšanas leņķis var būt līdz 40 grādiem. Lentas ar atvērtu profilējumu ir piemērotas kravām, kuru transportēšanas laikā ir vajadzīga ūdens vai citu šķidrumu aizplūde. Lentas garenstiepe ir pavisam neliela – tikai līdz 1,5 procentiem. Profilējuma augstums var būt no 5 līdz 32 mm, tāpēc ir iespējams transportēt tādus materiālus un priekšmetus, kuru caurmērs ir līdz 80 mm. Šo lentu kustināšanai pietiek ar maziem veltņiem, jo to profilējums ir lokans un mīksts. Transportiera lentēm var būt dažādas specifikācijas, respektīvi, var izgatavot kā jebkuram uzdevumam piemērotas, tā arī specifiski karstumizturīgas un pret smērvielu un tauku iedarbību izturīgas lentas, tāpēc attiecīgās lentes der darbam kokrūpniecībā, metāla un tērauda ražotnēs, preču ostu darba atvieglināšanai, otrreizējās izejvielu pārstrādes laukumos, ķīmijas rūpniecībā, noliktavu telpās, cukurfabrikās, pārvietojamās drupināšanas un sijāšanas iekārtās, kā arī izrakteņu pārvietošanā.

Pret smērvielu iedarbību izturīgas transportieru lentas.

Šī lenta ir piemērota vidēji smagiem un smagiem darba apstākļiem, tai nekaitē mitrums un meteoroloģiskie apstākļi, tā var pārvietoties gan pa līdzenu virsmu, gan pa veltnīšiem. Izturīga pret berzi un asumiem, tāpēc tā labi tiek galā ar tādu kravu pārvadāšanu, kurās ir no augiem vai no minerāliem iegūtas smērvielas un taukvielas. Lentas virsma var būt līdzena vai profilēta, tā ir izturīga pret temperatūras iedarbību – pat līdz 130 °C. Standartveida lentām darba temperatūra ir no -30 °C līdz +80 °C, tāpēc galvenās to izmantošanas sfēras ir lauksaimniecība, atkritumu pārstrādes nozare, pārtikas rūpniecība, kokapstrāde, otrreizējā izejvielu pārstrāde, betona rūpnīcas, lopbarības maisījumu pārvietošana, metālrūpniecības ražotnes, notekūdeņu dūņu transportēšana, kā arī minerālizejvielu pārstrāde.

Karstumizturīgas transportiera lentes, to lietošanas veidi un parametri

Laika apstākļi un mitrums, kā arī zemas koncentrācijas sārmi un skābes šai lentai nespēj kaitēt – tā ir arī piemērota karstāku materiālu un izstrādājumu pārvietošanai. Šāda tipa lentes antistatiskā virsma ir izturīga pret karstumu, triecieniem un berzi, turklāt lentes ekspluatācijas temperatūra ir no -30 °C līdz +220 °C; ir trīs dažādas temperatūras klases: no +110 °C līdz +130 °C, no +150 °C līdz +170 °C un trešā – līdz +220 °C.

Var izvēlēties arī transportiera lentu, kas ir izturīga pret smērvielām, kas lielas noslodzes ietekmē maz iestiepjas, kā arī tādu, kas mazina materiālu aizdegšanās risku – tādas lentas bieži izmanto cementa ražotnēs, otrreizējās izejvielu pārstrādes vietās, kokrūpniecībā, ķīmijas nozarē, kā arī metālapstrādē.

Veicam arī transportiera lentu tehnisko servisu. Vulkanizējam, savienojam transportiera lentas ar mehāniskiem elementiem vai ar līmēšanas metodi. Izvēle ir atkarīga no lentas transportiera veicamā darba un specifikas, tāpēc izvēlēsimies vispareizākos lentas savienošanas un atjaunināšanas paņēmienus.

Transportieru lentas var savienot trīs veidos:

  • Konveijera lentu vulkanizēšanu, arī transportiera lentu savienošanu pēc vajadzības var veikt ar augsta spiediena un augstas temperatūras presi. Pēc savienošanas lenta kļūst nepārtraukta.
  • Transportieru lentu savienošanu var veikt ar mehānisku paņēmienu, un tam izmanto īpaši šim nolūkam ražotas papildu detaļas.
  • Konveijeru lentas savienošanu, ja to iepriekš pareizi sagatavo, var veikt arī ar līmēšanas metodi.

© 2015 | UAB Balticbelt